lentetoernooi 1Op woensdag 20 april mochten de senioren van Golfvereniging De Stok aantreden voor het jaarlijkse lentetoernooi. De wedstrijdleiding – in handen van commissievoorzitter Hugo – had gezorgd voor een werkelijk stralende lentedag. De baan lag er ook nog eens fris groen bij met vers geraspte en gezande greens. Het kon niet mooier……

lentetoernooi 2Geheel tegen de gewoonte in en tot verrassing van de deelnemers was er gekozen voor een wel zeer ongebruikelijke wedstrijdindeling: de dames en heren waren strikt gescheiden, dus uitsluitend heren flights en dames flights. In mijn flight leidde dat tot enige verwarring toen een van de heren opmerkte dat het alweer bijna weekend was. Gelukkig merkten we op dat er een dames flight achter ons zat, zodat we zeker wisten dat we toch echt bij de senioren op woensdag speelden.

lentetoernooi 3Hoe dan ook, wij mochten na de toeter starten op hole 3 en hadden daar het rijk voor ons alleen. Dus speelden de meesten van ons hole 3 via de fairway van hole 4 en hole 4 uiteraard via de fairway van hole 3. De kop was er toen af en vervolgens kon het echte spel beginnen op hole 5. De NO wind bleek behoorlijk sterk want ik speelde het klaar om 2 keer achter elkaar de hoogspanningskabels te raken.

lentetoernooi 4Dat dreigde een wel erg vermoeiende hole te worden. Daarom bij de 3de poging toch maar een clubje meer genomen, en ja hoor die ging er netjes onderdoor, niets aan de hand. Op hole 6 maakte Rob een fraaie par zodat het in onze flight spannend begon te worden. Ik besloot toen om er voor te gaan wat resulteerde in birdies op 7 en 9. Niettemin zou de beslissing pas vallen op hole 1 en 2. Die kwam ik zonder kleerscheuren door, en zo bleef ik Rob net 1 punt voor.

We hadden uiteraard geen idee waar we waren geëindigd. Tot onze verrassing bleek bij de prijsuitreiking dat de no’s 1 en 2 in onze flight zaten! De 3de plaats was voor de debuterende senior Harrie van Beers. De prijzen  – naast de birdie prijs voor hole 9  – waren voor:

3de prijs voor no 27 in de einduitslag Jac Braat lentetoernooi 5
2de  prijs voor no 14 in de einduitslag Miep Suijs
1ste prijs voor no 1 in de einduitslag Ruut Wermeling
(plus de eer om een stukje te schrijven)

Jac had kennelijk weinig trek in een publieke prijsuitreiking, en had zich teruggetrokken naast de green van hole 9 (heb begrepen dat hij later in alle stilte alsnog zijn prijs is komen afhalen).

lentetoernooi 6

Na de officiële plichtplegingen konden de senioren zich te goed doen aan een heerlijke en zoals gebruikelijk goed verzorgde lunch met soep vooraf en warm
/koud buffet als hoofddis. Hulde voor onze brasserie…. eh sorry, restaurant!

Mijn dank gaat uit naar de seniorencommissie die toch maar week in week uit klaar staat om het de senioren naar de zin te maken, en ik wil eindigen met een speciale dank aan mijn gedreven flight genoten Rob, Jan en Ruud!

Ruut Wermeling lentetoernooi 8