MAC 2020

Voor 2020 zit de Maandagavondcompetitie van onze vereniging er weer op. Op 5 oktober speelden we de laatste wedstrijddag.

Het was een bijzonder jaar, in meerdere opzichten.

Het nieuwe jaar was nog maar net begonnen toen Edwin (Derksen), onze golfpro, te kennen gaf dat hij de MAC graag wilde sponsoren met enkele leuke prijzen.

Voor de beste dame en de beste heer in de overall-uitslag (de winnaar/winnares over de beste 4 wedstrijden) zou hij òf een golftas òf een putter beschikbaar stellen.

Geweldig toch!

Maar helaas, nog voor de start van het seizoen sloeg het Coronavirus toe.

De regering kondigde strenge maatregelen af. Sporten was nauwelijks nog mogelijk. Voor golfend Nederland gingen de banen dicht voor enkele maanden.

Dus géén start van de MAC op de eerste maandag van april. Pas in juni werd het ook voor de MAC mogelijk om voor het eerste keer “Samen de baan in” te gaan. Uiteraard met inachtneming van diverse regels om het spelen zo veilig mogelijk te maken. Aantal deelnemers 45, die na het spelen vrijwel meteen naar huis gingen. Napraten met een borrel in het restaurant over mooie slagen of net gemiste puts was nog niet mogelijk.

Corona was er ook verantwoordelijk voor, dat het inloop-karakter van de MAC dit seizoen om veiligheidsredenen niet mogelijk was. Twee weken voor de maandelijkse wedstrijddag konden deelnemers zich aanmelden en opgeven in welk tijdblok men het liefst wilde starten. De zondag voor de MAC-maandag ontvingen de deelnemers een startlijst. Bijzonder, maar het ging goed.

In juli konden we pas de eerste MAC-wedstrijd spelen. Met nog drie maanden te gaan moesten we voor het overall-klassement het reglement aanpassen: winnaar wordt de dame of heer die over drie (van de vier) wedstrijden het beste resultaat heeft en dus beloond zal worden met een prachtige prijs van Edwin: een golftas of putter.

Gelukkig maakten de aard en omvang van de Corona maatregelen het in de resterende maanden (augustus, september en oktober) toch mogelijk de MAC-wedstrijden te spelen.

Met de MAC-wedstrijd op 5 oktober konden wij het seizoen 2020 op een prettige wijze afsluiten. Iedereen was op tijd binnen voor de invallende duisternis en bij terugkomst in het restaurant werd men getrakteerd op heerlijke bitterballen.

Deze laatste avond werd afgesloten met de prijsuitreikingen: een voor het dagklassement en een voor het overall-klassement, waarbij de eerste prijzen van het overall-klassement werden uitgereikt door de sponsor zelf, Edwin Derksen.

Bijgaande foto’s tonen de sponsor en de prijswinnaars (Anne Looijestijn en Jos van der Horst).Winnaars van een prachtige golftas.

Het Mac-einde van seizoen 2020. Maar ook het MAC-einde van Jac Braat en Adrie Holtzer.

Na diverse jaren de organisatie van de MAC-wedstrijden op zich genomen te hebben, vinden zij het nu tijd het MAC-stokje over te dragen aan anderen. Een nieuw team staat klaar voor het seizoen 2021.

Wij willen de spelers van de afgelopen jaren, de sponsoren van de afgelopen jaren en de medewerkers van het restaurant (denk aan de heerlijke MAC-hap!!) hartelijk danken voor hun deelname, sponsoring en inzet. Dank, dank.

Jac Braat en Adrie Holtzer