Wedstrijdreglement Maandagavond Competitie (MAC) 2019

De MAC-serie

1. Voor deze competitie is het Algemeen Wedstrijdreglement van toepassing.
  2. De MAC is een inloopwedstrijd en kent alleen inschrijven aan de wedstrijdtafel, niet via zuil
  3. of internet.
  4. Om in een wedstrijd uit de MAC-serie mee te mogen spelen moet u lid zijn van Golfvereni-ging De Stok en minimaal in bezit zijn van baanpermissie.
  5. De wedstrijdvorm is Stableford. De wedstrijd gaat over een Qualifying ronde van 9 holes.
  6. Spelers in bezit van een EGA-handicapbewijs spelen vanaf hun eigen HCP (max. 54). Heren spelen vanaf de gele tee en dames vanaf de rode tee.
  7. Voor spelers met alleen baanpermissie geldt een deelname-hcp van 54. Deze groep speelt vanaf de oranje tee.
  8. Wanneer u geen Stableford-punten meer kunt maken op een hole, dient u de bal op te nemen en een streep te noteren.
  9. De MAC-serie bestaat uit 7 wedstrijden, waarvan de 4 beste scores tellen voor het competitieresultaat. Voor het eindklassement van de serie zijn de eerste 3 plaatsen prijswinnend.
  10. Er wordt een eindklassement opgemaakt van de dames en een eindklassement van de heren. Daarnaast zijn er dagprijzen voor de eerste drie plaatsen zowel bij de heren als bij de dames
  11. Het spelen op de wedstrijdbaan voorafgaande aan de MAC (dezelfde dag) is toegestaan, mits het geen Qualifying ronde over 9 holes betreft.

Invoer score

Na afloop van de ronde de uitslag samen met de marker invoeren bij de golfzuil.

1. De speler logt in, kies direct optie: Score invoeren(rechts).
  2. De marker leest de slagen voor. Het is gemakkelijk als de slagen in groepjes van 3 opgelezen worden.
  3. Speler voert score in en drukt daarna op: gegevens opslaan.
  4. Uitloggen door op “slotje” te drukken.
  5. Daarna de kaart volledig ingevuld en ondertekend inleveren bij de Wedstrijdleiding (WL).
  6. Spelers met de homeclub elders moeten hun wedstrijdkaart na de wedstrijd ophalen bij de WL en bij hun homeclub (laten) registreren.

Kampioen MAC competitie bij gelijke eindscore.

1. Zodra een speler 4 wedstrijden heeft gespeeld, telt een latere Stableford-score alleen mee in de eindscore, indien het een verbetering betreft van een eerder gespeelde wedstrijd. Een evenaring van de laagste Stableford-score is dus geen verbetering.
  2. Bij gelijke eindstand is degene kampioen, die de beste score behaald heeft in de laatste wedstrijd van de 4 die meetellen voor de eindscore. Is die uitslag ook gelijk, dan telt de beste score uit de voorlaatste, enz.
  3. Als alle scores gelijk zijn, wordt er geloot.

maart 2019