De MAC in 2018

Ook dit jaar organiseert Golfvereniging De Stok weer de MaandagAvondCompettie, kortweg de MAC. De meeste leden van de vereniging zullen hiermee bekend zijn

Voor de nieuwe leden leggen we graag uit wat de MAC inhoudt. Tevens stellen wij u op de hoogte van enkele wijzigingen en nemen volledigheidshalve de aanmelding voor een MAC-wedstrijd met u door.

Als deelnemer aan de competitie, bent u jaren gewend geweest Astrid (van Houdt) achter de wedstrijdtafel aan te treffen. Dat zal dit jaar niet zijn. Astrid heeft eind vorig jaar afscheid genomen van de vereniging (en van het golf). Wij willen haar bedanken voor de inzet die zij jarenlang voor de MAC heeft gedaan. Gelukkig is Adrie Holtzer bereid gevonden de plaats van Astrid in te nemen, waarmee de MAC-organisatie weer voltallig is. Adrie is al jarenlang verbonden aan onze vereniging en zal voor weinig mensen derhalve een onbekende zijn.

Wat houdt de MAC in:

• de MAC-wordt gespeeld over 7 maandagen. Iedere eerste maandag van de maand (in principe), te beginnen in april en eindigend in oktober;
  • voor 2018 zijn de wedstrijdavonden: 9 april, 7 mei, 4 juni, 2 juli, 6 augustus,3 september, 12 oktober;
  • de wedstrijd wordt gespeeld over 9 holes (1 t/m 9) en is qualifying. De spelvorm is Strokeplay (puntentelling Stableford);
  • deelname aan de Mac staat open voor iedereen, die lid is van Golfvereniging De Stok en minimaal baanpermissie heeft;
  • het is een inloopwedstrijd: vanaf 16:00 uur kan men zich laten inschrijven bij de wedstrijdtafel (in de brasserie). De Wedstrijdleiding stelt de flights samen;
  • de starttijd voor de MAC-wedstrijd is 16:00 uur. De laatste starttijd is 19:00 uur. De laatste competitiedag (maandag 1 oktober) zal worden gestart vanaf 15:00 tot 17:30 uur;
  • de wedstrijden worden voor de dames steeds gespeeld vanaf de rode tees, voor de heren steeds vanaf de gele; voor spelers met alleen baanpermissie geldt een deelname-hcp van 54. Deze groep speelt vanaf de oranje tee;
  • de beste vier wedstrijden tellen mee voor de einduitslag;
  • er zijn dagprijzen voor de 1e, 2e en 3e plaats. Op de laatste competitiedag zijn er tevens prijzen voor de 1e, 2e en 3e plaats in de eindrankschikking;
  • dagprijzen voor de drie beste dames en drie beste heren, klassementsprijzen voor de drie beste dames en de drie beste heren; we willen dit jaar geen bekers/standaard als prijzen uitreiken maar bruikbare prijzen (bijv. waardebonnen van brasserie, en/of detailhandel, golfhandschoenen etc.);
  • de MAC vindt plaats op basis van het Algemeen wedstrijdreglement en het MAC-reglement van de vereniging.

Dat we dit jaar niet starten op de 1e maandag van april, heeft te maken met de jaarlijkse traditie van de vereniging om op 2e Paasdag het golfseizoen van de vereniging te openen met de Openingswedstrijd. Uiteraard maakt de MAC daar graag plaats voor. De eerste MAC-wedstrijd is dus op 9 april (zoals eerder reeds gemeld).

Het inschrijfgeld bedraagt € 2 per wedstrijd.

De MAC is een inloopwedstrijd. U wordt door de wedstrijdleiding ingeschreven voor de wedstrijd zodra u zich gemeld EN betaald heeft!!! De wedstrijdleiding stelt de flights samen, hetgeen zoveel mogelijk gebeurt op volgorde van inschrijving. Soms kan het voorkomen, dat het u enige tijd moet wachten voor u kunt afslaan, omdat er op dat moment nog geen flightgenoten zijn. Zodra zich weer een speler heeft aangemeld (en betaald heeft), mag u dan van start, zonodig in een flight van 2. Eén van de doelen van de MAC is, naast een sportief competitiespel, ook om eens met (een) andere flightgeno(o)t(en) te spelen dan dat u gewend bent. Wij hopen dit jaar op dezelfde enthousiaste deelname als vorig jaar.

Jac Braat

Adrie Holtzer