Een schrijven van de voorzitter van Golfvereniging de Stok.

Geachte leden van de vereniging. Het is februari, de zon schijnt en het is bitter koud buiten. We hunkeren met zijn allen naar warmere tijden zodat we  ons vrijer kunnen bewegen. Weg met drie of misschien wel 4 lagen kleding aan. Weg met die handwarmers. Weg met die winter handschoenen. Maar ondanks dat kunnen we nog steeds blijven golfen. We zijn buiten. We zijn  onder elkaar. We zijn mekaar niet uit het oog verloren. Iedereen is bezig zich voor te bereiden op het nieuwe seizoen van 2023. Op welke manier dan ook.

Ook een team van 9 heren zijn zich aan het voorbereiden op een nieuw seizoen van de NGF voorjaarscompetitie. Dit onder leiding van de teamcaptain Peter Etman en co-captain Philip Wijns. De eerste wedstrijd die ze spelen is op 2 april. De NGF competitie is een serie Matchplay wedstrijden voor clubteams, bestaande uit amateurgolfers. Ons team speelt 27 holes. 9 holes greensome en 18 holes single. Ze spelen o.a. op Hitland, De Strijensche, Midden-Brabant en De Turfvaert. Golfcentrum Dongen is de thuisbasis. Op Dongen wordt gespeeld op 16 april. Dan is ons team gastheer en het speelt zelf niet mee. We wensen ze in elk geval veel succes toe.

Maar dan zijn we er nog niet. Er is ook een jeugdteam ingeschreven en dat begint op zondag 4 juni aan de competitie onder leiding van onze golfpro Jochem Schoone. Ook hen heel veel succes toegewenst maar vooral veel plezier. De jeugd speelt hun eerste wedstrijd thuis op GCR. Komt allen kijken. De andere banen waarop ze spelen zijn De Haenen, De Turfvaert en GCD (Dongen).

Ik wens u allen heel veel plezier met het golfen in 2023 en dat kan je doen door van de tee af te spelen die voor jou het beste past. En wees daarin coulant met uw medespeler. Nogmaals het gaat om het plezier dat je er aan beleeft.

Succes allemaal.

Jan Looijestijn.                                                                                                                                              Voorzitter Golfvereniging de Stok