Jeugdteams bij Dutch Open op Bernardus

Zondag 29 mei was het zover. De ingeschreven jeugdleden van Golfcentrum Roosendaal, De Zeeuwsche en Golfcentrum Dongen zijn naar de finale dag van de Dutch Open op Bernardus gegaan. In totaal hadden zich 25 jeugdleden uit Roosendaal, 10 jeugdleden uit Middelburg en 3 uit Dongen ingeschreven. Samen met onze pro’s Jochem, Rick en Wes, 9 jeugdcoaches uit Roosendaal,  3 uit Middelburg én heel veel ouders ter support hadden we een hele leuke grote groep die naar dit top evenement is gegaan.
De jeugdleden waren door de golfschool ingeschreven voor de clubchallenge. Die werd met vlag en wimpel gewonnen, net als het putkampioenschap. Uit handen van de NGF werd door onze pro’s de bijbehorende beker in ontvangst genomen en ontvingen alle jeugdleden een leuke headcover.
Bij de NGF was men ook erg verbaasd over de grote groep jeugdleden die wij ingeschreven hadden. Wat doen jullie anders of wat doen jullie juist wat de jeugd ontzettend aanspreekt? Mooi compliment aan onze jeugdafdeling.
De rest van de dag had iedereen de gelegenheid om het toernooi vanaf de tribune, de bar of de baan te volgen. Behalve een bui midden op de middag bleef het de hele dag droog.
Het leuke van dit toernooi voor kinderen is de benaderbaarheid van de topspelers. Toppers als Joost Luijten en Thomas Pieters nemen de tijd voor een foto. De Zweedse winnaar van vorig jaar, Kristoffer Broberg, deelde ballen uit bij het verlaten van de green. Hurley Long kwam terug uit het spelers gebied na zijn wedstrijd voor foto’s en Antoinne Rozner nam de tijd voor handtekeningen en ballen. De kinderen, én onze pro Jochem straalden van oor tot oor. Net als de organiserende jeugdcoaches Dimitri en Luuk. Zij hebben heel de dag alleen maar lachende gezichten gezien.
Het was dus wederom 1 groot feest.
Op naar de volgende jeugdwedstrijd. 26 juni 2022 waarbij we weer meer jeugdleden hopen te ontvangen als deelnemer.

De jeugdleden hebben vanaf die wedstrijd ook iets om voor te strijden voor het einde van het seizoen: De winnaars van beide categorieën winnen een door Julbo Sunglasses gesponsorde zonnebril.

Jeugdteams naar Dutch Open op Bernardus

Op zondag 29 mei aanstaande zullen de jeugdafdelingen van Roosendaal, Dongen en Middelburg naar de Dutch Open op Bernardus in Cromvoirt gaan.
En niet alleen om samen te gaan kijken naar golf op wereldniveau, maar ze zullen ook gaan proberen of onze jeugdleden samen de beste jeugdafdeling van Nederland vormen.
Of in ieder geval de grootste en gezelligste. Of te wel we doen mee aan de Club Challenge.
Tijdens deze team challenge zijn er punten te verdienen per spel en deelnemer en wordt aan het eind van het evenement bekeken welk team de meeste punten verdiend heeft. De winnaars worden bekend gemaakt via het Instagramkanaal van GOLF.NL. De challenge duurt 2 uur: deelnemers zijn 1 uur in het GOLF RAAK!-Funpark en gaan 1 uur onder begeleiding, niet spelend, de baan in.
Het hele evenement zal de gehele dag duren. Details rondom de dag zelf zijn via de email met de ouders van de jeugdleden gedeeld. Mocht je deze onverhoopt niet ontvangen hebben. Neem dan contact op met  Dimitri en/of Luuk via jeugdgolfcentrumroosendaal@gmail.com