W&E Oranjetoernooi 27 april 2022

Vele duizenden toeschouwers vierden op 27 april met de Koninklijke familie de verjaardag van onze Koning Willem Alexander in Maastricht. Wij deden dat ook, maar dan in Roosendaal op Golfbaan de Stok en met aanmerkelijk minder toeschouwers.
Uitgedost in alle soorten oranje werden wij welkom geheten door het veelkleurige organisatieteam. We werden verdeeld over de familie van Oranje en kregen zodoende ook hun exotische roepnaam mee. Met een oranjebitter als doping werd elk familielid op pad gestuurd. Een, met sjerp uitgedoste, starter stuurde onze Roosendaalse Koninklijke familie om klokslag 12.59 uur voor een Texas Scramble-wedstrijd de baan op.
Het weer werkte mee en maakte deze verjaardag tot een echte feestdag. Ook de baan lag er prachtig bij. Alleen hole nummer 3 en 4 lagen nogal verscholen. Het was net of we van de Sint Servaas Brug, via de Pietersberg naar het Vrijfhof liepen.
Na bijna 3 uur druppelde de familie binnen. Moe en voldaan werd een versnapering opgezocht.
“De sjerp” maakte de uitslag bekend en zoals in elke goede familie laat men de jarige winnen. Willem Alexander liet Maxima en de rest van zijn familie ver achter zich. Maar men vond dat de jarige vandaag al genoeg in de bloemetjes gezet was en verdeelde daarom de prijzen onder de andere familieleden. Een nobel gebaar, toch?

Al met al kunnen we terug kijken op een geslaagde dag, goed georganiseerd en zeker voor herhaling vatbaar. Dus … tot volgend jaar Alex!