Verslag 4e wedstrijd Ryder Cup

Roosendaal wint Ryder Cup 2019.

Op 15 september 2019 was de laatste wedstrijd van de Ryder Cup tussen Roosendaal en Dongen in Roosendaal.
Het was prachtig weer en de deelnemers hadden er goed zin in.
Vandaag stond weer een greensome wedstrijd op het programma. En nadat alle koppels de 18 holes al dan niet met goed succes hadden voltooid, kon men met een drankje en een bitterbal de uitslagen aanhoren.
De derde plaats was voor Jac de Beer en Piet Koenen uit Dongen, maar de tweede plaats (Torben en Carolien Kempers) en de eerste plaats (Jan en Anne Looijestijn) gingen naar Roosendaal.
De score van de 5 beste koppels uit Roosendaal en uit Dongen, viel dan ook in voordeel van Roosendaal uit met 185 tegen 160 punten. Daarmee verstevigde Roosendaal zijn voorsprong en namens het Roosendaalse team kreeg Anne Looijestijn de Ryder Cup wisselbokaal uitgereikt.
Annette Verschuren van het team uit Dongen feliciteerde Roosendaal met de winst en gaf aan volgend seizoen met Dongen de beker te willen veroveren. Voorlopig staat de beker in het clubhuis van Roosendaal.

Verslag 3e wedstrijd Ryder Cup

Op zondag 21 juli stond de derde wedstrijd van de Rydercup met Golfcentrum Dongen op het programma. Nadat Roosendaal in de tweede wedstrijd ruim gewonnen had, moest Dongen in haar thuiswedstrijd proberen de achterstand te verkleinen of zelfs op voorsprong te komen. Hoewel op zaterdag er nog storm en onweer met hagelstenen was geweest, konden we zondag in prima condities de wedstrijd spelen.
18 deelnemers uit Roosendaal waren afgereisd naar Dongen, al waar de strijd met 18 deelnemers uit Dongen werd aangegaan. Toen de stand werd opgemaakt, bleek dat Roosendaal toch wederom de bovenliggende partij was. Met 330-314 werd Dongen op haar thuisbaan verslagen. (voor detailuitslagen zie onder).
In de totaalstand na drie wedstrijden leidt Roosendaal met 995 – 931. Op 15 september vindt de laatste wedstrijd plaats (greensome wedstrijd te Roosendaal), waarna het winnende golfcentrum de wisselbokaal in ontvangst mag nemen.

Uitslag Dongen 21-7-2019;

Heren

1. Ludo Brosens 37 (20)
  2. Erwin Beijers 37 (15)
  3. Harro Borsoi 36

Dames

1. Paula Bronkhorst 36
  2. José Naus 35 (18)
  3. Jennie Bruggen 35 (16)

(tussen haakjes de score over de laatste 9 holes)

Score van beste 10 deelnemers;
Roosendaal 330
Dongen 314

Totaalstand:
Roosendaal 995
Dongen 931

Verslag 2e wedstrijd Ryder Cup

Nadat Dongen in de eerste wedstrijd (Greensome wedstrijd in Dongen) met 356 – 352 had gewonnen en een kleine voorsprong had genomen, stond op zondag 16 juni de tweede wedstrijd op het programma.
Deze wedstrijd werd in Roosendaal gespeeld en betrof een individuele Stableford-wedstrijd.
Van beide golfcentra konden 18 spelers/speelsters meedoen, waarbij de 10 beste scores per golfcentrum meetellen voor het overall klassement.
Ondanks wat voorspellingen voor regen konden we in goede omstandigheden de 18 holes spelen. Dat onze baan voor de mensen uit Dongen lastig is, bleek wel uit de uitslag, waarbij de 5 beste scores door deelnemers uit Roosendaal werden behaald.
Roosendaal behaalde 313 punten en Dongen 261 punten, waardoor de stand halverwege nu 665 – 617 in het voordeel van Roosendaal is.
Op zondag 21 juli vindt de individuele wedstrijd in Dongen plaats en op 15 september de afsluitende greensome-wedstrijd in Roosendaal.

Verslag 1e wedstrijd Ryder Cup

Op zondag 19 mei was het dan zo ver. De eerste wedstrijd (van totaal vier wedstrijden) om de Ryder Cup werd gespeeld op golfcentrum Dongen.
9 koppels van Dongen en 9 koppels van Roosendaal traden aan voor een greensome-wedstrijd.
De weergoden waren ons goed gezind en de wedstrijdleiding van Dongen had 9 gelijkwaardige flights gemaakt. Toen de eindstand kon worden opgemaakt, bleken Torben Kempers en Dorien van Someren als koppel met 39 Stf-punten de dag-winnaars te zijn. Goede tweede waren Bert en Alexander Weerheim met 38 en derde de dames Tineke Kool en Annette Verschuren van Golfcentrum Dongen met eveneens 38 Stf-punten.
Felicitaties voor de dag-winnaars, maar het belangrijkste was natuurlijk de stand om de Ryder Cup na de eerste wedstrijddag. De beste 5 scores per golfcentrum telden mee voor de stand en Golfcentrum Dongen won de eerste wedstrijd met 178 tegen 176. Aangezien de scores van de greensome-wedstrijden dubbel meetellen, staat Dongen met 356 – 352 voor.
Na afloop bleef het Roosendaalse team nog gezamenlijk eten en namen we de geslaagde eerste dag door.
De volgende wedstrijd is een individueel Stf-wedstrijd op zondag 16 juni in Roosendaal.

W&E-Ryder Cup Golfcentra 2019

4 wedstrijden tussen golfcentrum Roosendaal en golfcentrum Dongen

19 mei 2019: Dongen, koppelwedstrijd (greensome)
16 juni 2019: Roosendaal, individueel
21 juli 2019: Dongen, individueel
15 sep 2019: Roosendaal, koppelwedstrijd (greensome)

Bij koppelwedstrijd 9 koppels per centrum
Bij individueel 18 spelers/speelsters per centrum
Alle scores op basis van Stableford met HCP verrekening
Op de wedstrijddag tellen per golfcentrum de beste 5 scores bij de koppelwedstrijden en de beste 10 scores bij de individuele wedstrijden. De scores van de beste 5 koppels tellen dubbel.
Golfcentrum met de hoogste totaal score over 4 dagen wint de Ryder Cup.
Deelname is op basis van volgorde van inschrijving.
Bij koppelwedstrijd liefst inschrijven per koppel. Beiden moeten wel apart inschrijven.
Inschrijven via Egolf4U voor de wedstrijd op 19 mei in Dongen kan tussen woensdag 24 april 9:00 uur en donderdag 16 mei 12:00 uur.
Dag-winnaars ontvangen doosje(s) ballen.
Hoofddoel is gezelligheid.